|
inżynieria memetyczna
Blog > Komentarze do wpisu
Pokolenie Kapitana Bomby
Nic mnie tak nie wkurza jak marnowanie zasobów. Przecież za tę kasę można było zrobić coś fajnego. Kupić trochę kreatywności.
A było to tak, że chińscy piraci udostępnili całemu światu animowaną propagandówkę, którą firma Płacisz Imasz i Tomasz Bagiński (była na tubie ale już nie ma) przygotowali na Expo w Szanghaju. Żeby pokazać piękną Polskę naszą Chińczykom i nie tylko. #cojaoglądam
Itd. nie chce mi się dalej wyliczać, bo wszystko to jeden wielki LOOK AT MY HORSE MY HORSE IS AMAZING zmiksowany z przygodami Kapitana Bomby. Co taki Chińczyk miał się dowiedzieć o naszym kraju z tego filmu, poza tym, że mamy butthurta? O ile ktoś wytrzymał te osiem minut. Wojtek Orliński miał kiedyś w sygnaturce cytat "Za prace w reklamie kiedys beda rozliczac jak za socrealizm (c) Andrzej Legus". Mam wrażenie, że rozliczać będą raczej za propagandowy siusiakowy pop-patriotyzm. czwartek, 05 sierpnia 2010, mrwisniewski
TrackBack
Komentarze
nachasch
2010/08/05 22:50:52
Kiełbasa z papieża FTW ^^
2010/08/05 23:40:31
Dla mnie największy zawód to że to jest tak totalnie niezrozumiałe, sam nie do końca łapie o co w niektórych scenach chodzi, a co dopiero obcokrajowiec.
No i coś za co najpierw chciałem pochwalić, ale jak tak pomyślę, to chyba gdzieś tam można było papieża przemycić? I jeszcze Wałęsę można by śmiało walnąć. Jak już się promować, to rozpoznawalnymi markami. Generalnie technicznie nawet nawet, ale ktoś im sknocił totalnie scenariusz. 2010/08/05 23:50:21
Mam pewne paranoiczne podejrzenie, że scenariusz do tego filmiku został bardzo dokładnie sprawdzony przez państwowego zamawiacza; i aby uniknąć kontrowersji jakichkolwiek zrezygnowano z takich "marek" jak Wałęsa czy JP2 i w efekcie wyszła mdła kupa, która dla takiego Chińczyka równie dobrze mogłaby traktować o Czechach albo Ukrainie.
Tak jak kay_84 mam w kilku momentach trudność ze skumaniem do jakich wydarzeń odnoszą się niektóre sekwencje. 2010/08/05 23:57:45
Coś się buduje, coś się rozpierdala. Mniej więcej tak to wygląda. Na dodatek w tej animacji chyba wygraliśmy Powstanie Warszawskie, bo chyba tego dotyczyła ta przebitka po Monte Cassino?
2010/08/06 00:10:58
- w Polsce znajdują się kobiety w liczbie większej niż 2 lecz mniejszej niż 4
- jeśli nawet Polacy nie napierdalają akurat w kogoś mieczami, to przynajmniej je kują - elektryfikacja wygląda na to, że cała ta jatka skończyła się, kiedy wzeszło nam słoneczko unii europejskiej. za dwieście lat powstanie zwój, na którym to unijne flagi zawisną smętnie jako znak kolejnego zniewolenia? 2010/08/06 00:26:51
Kiedy na niebie błysnęły gwiazdki, to oplułem monitor ze śmiechu jak norka.
2010/08/06 00:34:18
Le D'uh of mine: ja niespecjalnie propaguję tego wojtkowego mema o Bolandzie, ale tu pasuje jak coś pasującego to czegoś dopasowanego: Bolanda, kraj w którym dzikusy od X wieku jeżdżą w różnych kierunkach na koniach i walą się po łbach mieczami. I nie dzieje się nic, aż do końca.
2010/08/06 01:03:45
popatrzyłem se na to jak człowiek z obcego kraju (hej, jestem ze śląska, mam to we krwi, nas w tym filmie nie ma) i lefreksje mam takie
- jezusmaria - polak jest koniem - absolutnie nic mi nie mówią daty wybite na ekranie, kurczowo trzymam się podziału na wieki, żeby zachować jakąkolwiek ciągłośc narracji - co i tak nic nie daje, bo jej nie ma - są pojedyncze obrazki z napierdalanek - którę narracyjnie wiążą tylko konie - na etapie trzech kolesi nad mapą absolutnie przestaję wiedzieć o kogo chodzi. - chodziłem do dobrej śląskiej szkoły, rozpoznaję szopena - ale za chuja nie wiem kim jest malarz kilkanaście sekund później - ani dlaczego w pod koniec XX wieku pojawia się tłum na ulicy z flagą solidarność - przecież fragment od strzelanki na ruinach do wyjścia tłumu - wygląda bajkowo w porównaniu - z końmi - przez poprzednie 1900 lat - a potem nagle ci wszyscy ludzie - trafiają do matrixa - pod dziwnym gwiazdozbiorem Absolutnie nie chcę na wycieczkę do tego obcego kraju. Boję się wkurwionych koni. - Ktoś je schował na ostatnie 200 lat - Muszą być wściekłe. 2010/08/06 06:04:56
No, zgadzam sie, wyjątkowo nieudana animacja. Ot, albośmy bili, albo bici byliśmy. Brak Banacha, Kantora, Lutosławskiego, a ze starszych chociażby Pawła Włostowica (koncepcja wojen sprawiedliwych i niesprawiedliwych), czy konfederacji warszawskiej (pełna tolerancja religijna). Ot, taki debilny hurrapatriotyzm.
2010/08/06 08:10:15
To wygląda jakby ktoś wziął jakiś bryk z historii Polski i pojechał po kolei po datach: jedna woja, druga, trzecia, czwarta... i Chińczyk się dowiaduje że przez ostatni tysiąc+ lat Polacy się w kółko napierdalali (na konikach).
Akurat motyw z rozbiorami, rozdzieraną mapą etc jest pokazany całkiem sugestywnie, tylko ocb z tym katastrofalnym trzęsieniem ziemi chwilę potem? Zgubili mnie tam całkiem. No i dlaczego potem Polacy ganiali po lesie (oraz na konikach) w dziwnych czapkach? Śmieszny jest (jak z jakiejś tajwańskiej bijatyki: Sango Fighter?) moment Piłsudski vs. Rosjanin. Powojenna Polska to w ogóle kraina mlekiem i miodem, po cholerę cały ten cyrk z demonstracjami, nyskami i okrągłym stołem? Zakomunybyłolepiej. Konstytucja 3 maja powodująca że ludzie wymachują kosami? Kopernik pod prawosławnym krzyżem wynalazł jakąś ruletkę? Nie ma Skłodowskiej, Łukasiewicza, matematyków, nic nie ma tylko napierdalanka na konikach. W sam raz na Expo w Chinach, niech wiedzą że tanio ich hordom skóry nie sprzedamy, nasza wspólna granica na Uralu będzie płonęła przez wieki. 2010/08/06 08:28:16
Dla mnie to jest skrzyżowanie bryku z historii gimnazjalnej i średnio rozgarniętych projektantów gier.
Ale koncepcji Włodkowica czy prac Banacha tak czy inaczej by się w 8'' sprzedać nie udało. 2010/08/06 08:30:51
@brain
"nas w tym filmie nie ma" Ale to proste jest - nie ma, bo przez 600+ lat Śląsk był wszędzie (Czechy, Austria, Niemcy) tylko nie w Polsce. A jak już Ślązacy się bili, to np. po stronie Krzyżaków (hie hie) napierdzielali tę dziką hordę wąsaczy. 2010/08/06 08:36:37
Cała końcepcja jest do dupy. W kilkunastu animowanych scenkach to można właśnie galopady pokazać, nie Pawła Włodkowica. My jeszcze w miarę wiemy o co chodzi, ale co ci biedni Chińczycy mają z tego zrozumieć?
Już lepiej, żeby film pokazywał ostatnie 50, góra 100 lat historii, ale z komentarzem, nie same obrazki. Tym tysiącem lat i tak, komu jak komu, ale Chińczykom nie zaimponujemy. 2010/08/06 09:15:09
@amatil
"Cała końcepcja jest do dupy" No bo 8 minut prezentacji kraju to nie jest na jakąś spójną opowieść o historii kraju, tylko na scenki i metafory. Ale to by się trzeba kreatywnością wykazać i mieć pomysł. Pisałem to już na blipie, ale napiszę jeszcze raz: to jest opowiedziane tak, jak opowiadają dzieci. Mnóstwo szczegółów (każdy! szczegół! jest! najważniejszy!), ale zupełny brak ciągłości między nimi. 2010/08/06 09:22:35
@"dla mnie bomba !!"
"It is beeautivul schort film about Polisch history. True never die!!!!!!!!!!!" 2010/08/06 09:30:08
Ja jeszcze chciałem poruszyć kwestię żerdzi. Czemu je tak wbijają jak Gandalf/Mojżesz?
2010/08/06 09:38:48
@Ja jeszcze chciałem poruszyć kwestię żerdzi. Czemu je tak wbijają jak Gandalf/Mojżesz?
Bo już był gotowy motion capture z "Katedry". Also: www.facebook.com/group.php?gid=148567988488729 2010/08/06 09:54:33
Interesującą opcją byłaby historia eksportu NASZYCH kobiet, ruchanych następnie przez możnych całego świata zarówno na miejscu, jaki zagranico. Napoleon, ks.Konstanty czy Dymitr Samozwaniec na Kremlu - przy okazji mignęłyby w kadrze znane twarze, a softporn przykułby uwagę zwiedzających.
2010/08/06 09:58:47
Faktycznie nudne i niezrozumiale, powinny byc prznajmniej jakies normalne podpisy zamiast samych dat. Messerschmitty nisko lataja, bedzie deszcz.
Dla mnie najlepszsa scena jest jak na 5:20 Nie Wiem Kto (Pilsudski mlody? naprawde nie wiem) odpala ninpo kunaiem i sie klonuje. Moja interpretacja, ale innej nie mam. Moze ktos mi to wyjasni. www.youtube.com/watch?v=Mr1aFFmPqmY lepsze bylo. Hstoria Dubaju na Expo 2001. www.youtube.com/watch?v=T1LOw52DlkM A tu Niemcy i Japonczycy wygrali wojne i wszyscy zyli dlugo i szczesliwie (poza Juden itd). Ale to byla taka nieformalna Cywilizacja, nie od Meiera. www.youtube.com/watch?v=hK6YjGwV98Q also 2010/08/06 10:14:55
@sheik.yerbouti
Interesującą opcją byłaby historia eksportu NASZYCH kobiet, ruchanych następnie przez możnych całego świata zarówno na miejscu, jaki zagranico. Napoleon, ks.Konstanty czy Dymitr Samozwaniec na Kremlu - przy okazji mignęłyby w kadrze znane twarze, a softporn przykułby uwagę zwiedzających. I see what you did there ^^J 2010/08/06 10:21:24
Podejrzewam, że to i tak będzie dzieło sztuki w porównaniu do "Hardkor 44"
2010/08/06 10:26:06
Na 6:25 Baginski ewidentnie pokazal ruskich jencow w niemieckich obozach (widac po czapkach, szczegolnie ze nosza je w scenie zaraz przed tym, jakby to mieli byc Polacy to by mieli rogatywki). Pare milionow ich glownie zaglodzili na terenie szeroko rozumianej Polski przed i powojennej.
Cos w ten desen: www.youtube.com/watch?v=FZiCQ0igipw (gra ogolnie jest do dupy pod kazdym wzgledem, cokolwiek Yahtzee nie powiedzial o niej, ale ta scena jest ciekawa bo ogolnie sie o tym epizodzie nie mowi wlasciwie nigdy, chociaz koncepcyjnie oczywiscie zerzniete z wstepow do Half-Life). To, albo mu sie zwyczajnie pojebalo jak Bublowi jak pokazywal rozstrzeliwanie Zydow na Ukrainie itd na tym swoim filmiku o rycerzach bez konikow. 2010/08/06 10:32:30
- chodziłem do dobrej śląskiej szkoły, rozpoznaję szopena
Po muzyce, ale z gęby? Ja bym nie poznał. 2010/08/06 10:33:19
@Po muzyce, ale z gęby? Ja bym nie poznał.
Po fortepianie i dacie. 2010/08/06 10:35:26
Dima i Konstanty szczegolnie to sa postacie 'srednio' znane na swiecie. Ale Napoleon to jest rzeczywiscie marka (wolnosc nasza i wasza, w Hiszpanii i na Haiti).
Moze polskich kobiet bylo tak malo bo kobiety rzadko maja wasy. 2010/08/06 10:37:40
Trudno sie nie zgodzić z powyższymi uwagami w zasadzie wszystkich.
Zwracam uwagę na to kto jest Zamawiającym, to (dla tych co liznęli PZP badz wspólpracowali na poziomie umów z instytucjami państwowymi) tłumaczyć może (nie musi) wszystkie powyższe uwagi. mi jest brak przede wszystkim dobrych wrażeń, pięknych kobiet, chleba, wolności, pół, łąk i lasów jest: ból krew wściekłość ból smród i zmęczone konie, mnóstwo zmęczonych koni, jesteś zmęczonym koniem? Po za tym: historia Polski jest fajna (o ile w ogóle) może być dla nas, niestety mało kto wyczai kogokolwiek poza Chopinem i nie będzie umiał połączyć faktów bez odpowiedniego dubbingu. Do tego sporo jest aż takich uproszczeń że stają się kłamstwem. Niestety nie wiem na ile Bagiński miał tylko zrobić animacje, a na ile wszedł w treść scenariusza. Wygląda na to że po prostu zrealizował co mu przyniesiono. Więc mógł tego nie robić, albo zrobić jak zrobił. 2010/08/06 10:43:34
@mrw
Po fortepianie i dacie. No właśnie, po dacie wiadomo że nie Paderewski. 2010/08/06 10:48:41
@Więc mógł tego nie robić, albo zrobić jak zrobił.
Ba. Tylko nie wierzę w narrację o biednym twórcy, który chciałby robić jakieś rzeczy, ale ma tylko poppropagandę do wyboru, po części dlatego, że Płacisz Imasz jest zaangażowane wchuj projektów "historycznych" (btw: wyborcza.pl/1,75475,7051401,L_U_C___Polska_historia_jest_zajebista.html ), więc jakby SAM TEGO CHCIAŁEŚ, a po drugie, że sympatię dla Bagińskiego straciłem po tym tekście: wyborcza.pl/1,76842,6733513,Ojciec_nie_musi_byc_fajnym_gosciem.html?as=1&startsz=x 2010/08/06 10:52:36
Hardkor 44 na tym filmiku tu byl tez, jak to Polacy wygrali i wywiesili olbrzymie flagi na ruinach (zamiast ze na Bramie Brandenburskiej). A moze to mial byc jednak Berlin?
Z tzw Momentow pokazali tez mongolska Operacje Niezly Wpierdol, ale wycieli scene jak to po prawie zupelnie jednostronnej tej rzezi paradowali z glowa Poboznego Henryka na kiju (a ktos narzekal ze Slaska nie ma). A to wszystko mialo tylko odwrocic uwage Rzeszy, panstw polskich i roznych krzyzakow od glownego kierunku inwazji na Wegry. 2010/08/06 11:03:39
@mrw
"sympatię dla Bagińskiego straciłem po tym tekście: wyborcza.pl/1,76842,6733513,Ojciec_nie_musi_byc_fajnym_gosciem.html?as=1&startsz=x " O, też tak miałem 'omujborze co za psychol' 'omujborze biedne dzieci' 'omujborze jakmismutno' 2010/08/06 11:34:12
Maria Curie polskim symbolem eksportowym? Przecież to jest uczona francuska!
2010/08/06 11:54:47
@over9000
Akurat dokładnie odwrotnie niż Kopernik i Szopen. Pierwszy, choć narodowości cudzoziemskiej, był wiernym poddanym korony polskiej. Drugi, choć w połowie obcokrajowiec i na emigracji, tworzył muzykę wyrosłą z polskiej tradycji. Co wspólnego z szeroko rozumianą polskością miała Maria Curie, poza tym, że przyszła na świat w stolicy Kraju Przywiślańskiego? , którzy będąc z narodowości cudzoziemskiej 2010/08/06 12:10:04
Maria CS utrzymywala ciagle kontakty z Polska (Rosja...), a konkretnie z siostra, ktorej ufundowala Instytut Radowy.
W ktorym to pozniej ruskie SS odstawilo sztuke pt Partying Like It's 1945 (w wersji Polska w 8 Minut mogloby byc to po tym lub przed tym jak wywiesili juz te jebutne flagi w ruinach, bo to nie byl jednak Berlin ani jakies inne niemieckie miasto (jest data ze to 1944 i jest Hardkor), albo moze w ogole tego nie bylo). Z filmu dowiedzialem sie tez ze Polska Armia na Zachodzie biegala w zielonych mundurach i bez helmow. img248.imageshack.us/i/pict0010br1.jpg/ Hardkor jak w tym arcydziele: www.imdb.com/title/tt0250798/ w ktorym w 1939 Polacy mieli mundury Armii Czerwonej a powstancy w getcie wysadzali w powietrze Tygrysy itd. 2010/08/06 12:13:50
@Dima i Konstanty szczegolnie to sa postacie 'srednio' znane na swiecie.
No ale Balzak, Ludwik XV... www.waligorski.art.pl/liryka.php?litera=e&nazwa=65 2010/08/06 12:14:22
@ wanila.ajs
"Maria Curie polskim symbolem eksportowym? Przecież to jest uczona francuska!" No będzie francuską, jeśli dalej tak będziemy skrewiać działania promocyjne. Urodzona w Warszawie? Urodzona, a że wtedy nawet porządnej Polski nie było, to już cicho. Zresztą uważała się za Polkę, więc o co chodzi. Mały off-top, uwielbiam dosyć częsty sposób zapisu ulic im. Skłodowskiej jako "ul. M.C. Skłodowskiej":) Google mi świadkiem, że to bardzo częste. 2010/08/06 12:16:46
@"ul. M.C. Skłodowskiej"
MC Skłodowska i DJ Chopin (bo to było na melanżu) 2010/08/06 12:21:19
@No będzie francuską, jeśli dalej tak będziemy skrewiać działania promocyjne. Urodzona w Warszawie? Urodzona, a że wtedy nawet porządnej Polski nie było, to już cicho. Zresztą uważała się za Polkę, więc o co chodzi.
I jeszcze wybitny polski fusbalszpiler Lukas Podolski. 2010/08/06 12:29:51
@ m-m-m
Za to Francuz spytany o kojarzących mu się Polaków często poda nazwisko Raymonda Kopa, którego uważają za jednego ze swoich najwybitniejszych piłkarzy. A to rodzony Francuz, tylko z rodziców imigrantów (Kopaczewskich). Ja myślę, że nie mamy co się szczypać i rozdrabniać nad polskością urodzonych tu, a odnoszących sukces tam. Trzeba walczyć o dobry PR i czy ktoś tam był bardziej Francuzem, Litwinem, Niemcem to już mniejsza o to. 2010/08/06 12:30:17
@over9000
No rzeczywiście, ufundowanie instytutu jądrowego w pipidówie nad Wisłą to osiągnięcie godne uczynić z MC polski symbol eksportowy. Co tam jakieś drugorzędne Nagrody Nobla, które zarobiła pracując (a wcześniej studiując) na francuskiej Sorbonie. @kay_84 "No będzie francuską, jeśli dalej tak będziemy skrewiać działania promocyjne. Urodzona w Warszawie?" I jeszcze mi, kurna, powiedz, że Isaac Bashevis Singer też jest polskim noblistą? W sumie gdyby nie jego niesłuszna narodowość, to pewnie biedna Bolanda na gwałt potrzebująca czegoś, by pochwalić się na arenie międzynarodowej, upomniałaby się i o niego... 2010/08/06 12:36:36
@wanila
Ale wiesz, że w ogóle nie ma czegoś takiego jak "prawdziwy Polak/Francuz/Whoewerowiec"? 2010/08/06 12:40:59
@czescjacek
Ale o czym piszesz? O Prawdziwych Polakach Broniących Krzyża? Bo chyba rozumiesz, że robienie z Marii Curie "polskiego symbolu" to chamskie podpinanie się pod cudzy sukces? 2010/08/06 12:48:20
@ wanila.ajs
"I jeszcze mi, kurna, powiedz, że Isaac Bashevis Singer też jest polskim noblistą? W sumie gdyby nie jego niesłuszna narodowość, to pewnie biedna Bolanda na gwałt potrzebująca czegoś, by pochwalić się na arenie międzynarodowej, upomniałaby się i o niego..." A niby czemu nie? Jest tak samo polski jak Conrad. Zresztą czemu by Singer nie miał być polskim noblistą? Bo Żyd? Pff, tak jak Tuwim. Nie pisał po polsku? Tak jak Conrad. Wyemigrował do USA? Tak jak Miłosz. Jak chcemy dobry PR to nie ma sentymentów. Jeśli byś mnie spytał, że z punktu widzenia historyczno-literackiego, czy można Singera, czy też Conrada, przypisywać do polskiej literatury, to oczywiście możemy dyskutować. Ale jeśli chodzi o działania PRowe na zewnątrz., to jak dla mnie odpowiedź jest tylko jedna. Singer jest 5 polskim literackim noblem, a Polska to 7 potęga w literackich nobla, a co:) Na prawdę lepiej chwalić się choćby naciąganymi noblistami niż kolejnymi powstaniami. 2010/08/06 13:02:29
@kay
"Zresztą czemu by Singer nie miał być polskim noblistą? " No właśnie, czemu? Tylko jakoś dziwnie zwykle nie jest wymieniany w jednym rzędzie z Sienkiewiczem, Reymontem, Miłoszem i Szymborską. "Ale jeśli chodzi o działania PRowe na zewnątrz., to jak dla mnie odpowiedź jest tylko jedna. [...] Na prawdę lepiej chwalić się choćby naciąganymi noblistami niż kolejnymi powstaniami." No mówię, biedna Bolanda jedyne czym może się pochwalić to kolejne powstania (w zdecydowanej większości przerżnięte z kretesem), więc w ramach działań PR-owych musi jumać sukcesy, na które zapracował ktoś inny. 2010/08/06 13:03:14
Tak w ogole to banda Polakow jadaca bic Krzyzakow ma podgolone lby i tez nie ma helmow (oczywiscie). Zreszta w ogolnie nie maja pancerzy chyba. Nastepna scena: plonacy Malbork? Nie wiem co sie dzieje, to jest bardzo dziwny film. Bardzo hardkorowy.
Ciekawe jak jakikolwiek obcokrajowiec odbiera scene w ktorej jakis grubas na wsi karmi kury, nie, on sypie monety jakiejs grupie szarej ludzi, wtf. Scena jakoby spod Monte Cassino jest ewidentnie "inspirowana" przez film www.imdb.com/title/tt0215750/ - banda ludzi w zielonych mundurach bez helmow, biegnacych bez skladu i nawet bez karabinow tez. 2010/08/06 13:12:10
@MC Skłodowska
to ja może powiem wierszyk: Marie Curie, Not hard to see, Was glowing with pride, And glowed in the night. Maria Curie Każdemu żiri Rzucała się w oczy Świecąc po nocy autor oryginału nieznany. 2010/08/06 13:16:03
@wanila
"Ale o czym piszesz? O Prawdziwych Polakach Broniących Krzyża? Bo chyba rozumiesz, że robienie z Marii Curie "polskiego symbolu" to chamskie podpinanie się pod cudzy sukces?" Ach, czyli nie wiesz. Otóż nie ma nigdzie wzorca Prawdziwej Narodowości. Narodowość to zawsze podpinanie się pod cudzy sukces. Sukces Skłodowskiej jest cudzym sukcesem, bo nie jestem Skłodowską. Własny sukces to mam jak zrobię komuś hedszota na Wolfensteinie. Jedynym praktycznym kryterium określającym, kto jest polską naukowcą, jest kto daje za nią faka. 2010/08/06 13:26:31
A my z mężem wyliśmy ze śmiechu od początku, gdy polskie domki wyskakiwały jak nie przymierzając w Sim City swego czasu. Kryptoreklama polskich budowlańców, których jakiś kraj musi przygarnąć po irlandzkim kryzysie.
2010/08/06 13:30:08
@czescjacek
Ale odróżniasz narodowość od obywatelstwa? Bo widzisz, ja piszę właśnie, że Maria Curie była obywatelką Francji, kiedy sięgała po swoje laury, a jej narodowość próbują eksploatować właśnie ci, którzy jej sukces zaliczają do sukcesów Polski. I jeśli państwo np. tworzy warunki do prowadzenia pracy naukowej, to sukces uczonego jest w pewnym sensie także sukcesem (organizacyjnym) państwa, nieprawdaż? Czy ja dobrze rozumiem, że tobie jako lewicowej ekstremie wydaje się, że państwo może i powinno pobierać dowolnie wysokie podatki, ale creditsy za ewentualne osiągnięcia, na które idą te podatki, już się państwu nie należą? 2010/08/06 13:36:05
@wanila
"Ale odróżniasz narodowość od obywatelstwa" Oczywiście że odróżniam, ale co to ma do rzeczy. "Maria Curie była obywatelką Francji, kiedy sięgała po swoje laury" No ale co z tego. Mogłaby być nawet schłopiałą szlachcianką z Kazachstanu, to nie ma znaczenia. Znaczenie ma, kto ją lubi. "próbują eksploatować" OMG bo zasoby curiezmu się skończone i nie starczy dla Francuzów. "którzy jej sukces zaliczają do sukcesów Polski" W tym wypadku zaliczenie jej sukcesu do sukcesów Polski sprawia, że jest to sukces Polski. "Czy ja dobrze rozumiem" Nie. Za to czy ja dobrze rozumiem, że tobie jako prawicowej ekstremie wydaje się, że Pan Bóg prowadzi jakąś księgę rozrachunkową, w której notuje sukcesy i porażki krajów/narodów, a duma Polaków ze Skłodowskiej robi mu kupę w rachunkach? 2010/08/06 13:49:18
Ahaha, dobra, dostałem linka od kolegi (chiński site), obejrzałem, mogę rzucić garść skojarzeń.
Technicznie to takie fajne, sterylne CGI - ale ogólnie to przypomina całościowo intro do Cywilizacji. No, nawet 5-tki (można na tubie znaleźć). co do scenariusza nie sposób nie zgodzić się z kilkoma spostrzeżeniami: a) Krzyżacy - Malbork... Chińczyk myśli "WTF"? Nie wie ani, kto zacz, ani którzy to Polacy (ani chybi ci z krzyżami, w świetle poprzednich scen), którym sfajczono zamek. b) fuckin' Kopernik. Co on zrobił? Wynalazł gobelin? c) 3:16 - Polacy podbijają Europę :) dobrze, że chociaż chińskie subtitle są... d) 4:00-5:00 ale o co w ogóle chodzi? Znowu - a którzy to Polacy? e) Piłsudski Street Fighter - trochę to cheesy, ale może Azjatom właśnie się spodoba. f) 8:07 - okres od 2000 do 2100? Dwa tysiące STO? Takie rzeczy to tylko w doktorze Who... ale jest też kilka fajnych, pomyślanych scen: 3:04 i 3:06 - bożnica i cerkiew, bardzo OK i nienachalnie; 6:28 - fajna, czytelna scena, na tle mapy z podpisami, do zakumania, co się stało. No i te konie - może to specjalnie, żeby podkreślić nasz związek z tym zwierzęciem, hodowle arabów itd., sarmatyzm :) wicie, rozumicie. Ale zgadzam się, że dla nie-Polaka jest to ABSOLUTNIE nieczytelne poza scenami gdzie jak krowi na rowi pokazują mapę z napisami. I te malutkie, nieczytelne daty... (powinny wjeżdżać splash-screeny z wieeelkimi numerami wieków, albo co, kurde...) No, taki urok historii Europy. Jednak IMHO dobry (!) scenarzysta byłby w stanie wymyśleć coś bardziej uniwersalnego/zdobyć się na bardziej czytelne paralele. A dla Chińczyka refleksja moze być jedna - czasy 1945-1990 to jeden z lepszych momentów dziejowych w PL, prawie tak dobry jak 1949-dziś w ChRL. :D Odbudowa, modernizacja rolnictwa i wszyscy mogą iść na wiec z flagami narodowymi (sorry, KTO skuma, że to nielegalne demonstracje?!?) 2010/08/06 13:51:41
@czescjacek
"Oczywiście że odróżniam, ale co to ma do rzeczy. " To ma do rzeczy, że po chuj się wbijasz z jakąś Narodowością i to Prawdziwą, w prostą dyskusję, której jednak najwyraźniej nie ogarniasz. "Znaczenie ma, kto ją lubi. " Ach, to Wilson (ten od placu) też jest polskim noblistą? Bo jest u nas raczej ogólnie lubiany za plan pokojowy przewidujący utworzenie Polski - no i jego nazwisko też wymawia się z polska (przynajmniej w Wawie). "Nie. Za to czy ja dobrze rozumiem, że tobie jako prawicowej ekstremie " Nie. Masz straszne kłopoty z rozumieniem, rzekłbym. W kwestii ekstremy - jako bardzo-mocno-na-lewo przedstawiałeś się sam, więc tego się trzymam. W kwestii dumy w kupie, może by tak wpierdolić do filmiku jeszcze Stevena Seagalla, bo kiedyś nakręcił film w Polsce. Co nam szkodzi? 2010/08/06 13:56:23
@ wanila.ajs
"Bo widzisz, ja piszę właśnie, że Maria Curie była obywatelką Francji," Ale to jest wyjątkowe głupie kryterium, bo w ten sposób musielibyśmy pisać o Sienkiewiczu jako o nobliście rosyjskim. Ja tam wolę w 100% subiektywne kryterium narodowości: myślisz o sobie, że jesteś Polakiem to jesteś Polakiem. Mamy powody myśleć, że Curie myślała o sobie jako o Polce, więc jest Polką, proste. Dlatego Conrad to też polsku autor. Co do Singera mam wątpliwość, czy uważał sam siebie za Polaka, od razu zaznaczam. 2010/08/06 13:57:53
@wanila
"po chuj się wbijasz z jakąś Narodowością i to Prawdziwą" Przecież to ty wyskoczyłeś z emo "SKŁODOWSKA NIE BYŁA POLKĄ OMG" "Ach, to Wilson (ten od placu) też jest polskim noblistą" Przecież nikt tak nie twierdzi poza prawicowymi ekstremistami. "Masz straszne kłopoty z rozumieniem, rzekłbym" Elementarna logika się kłania. I czytanie ze zrozumieniem. "W kwestii dumy w kupie, może by tak wpierdolić do filmiku jeszcze Stevena Seagalla, bo kiedyś nakręcił film w Polsce" Jak przestaniesz być jedynym człowiekiem twierdzącym, że Seagal jest Polakiem, to czemu nie. 2010/08/06 14:02:07
@kay
"Ale to jest wyjątkowe głupie kryterium, bo w ten sposób musielibyśmy pisać o Sienkiewiczu jako o nobliście rosyjskim. " Good point, jednak jest więcej kryteriów określających kto jest kim: język, zamieszkiwanie na określonym terytorium, poczucie przynależności kulturowej. Ale nawet to jest mało ważne, jeśli chcemy się chwalić (jako naród czy jako państwo) sukcesami, to ważny jest background, który za nimi stoi. W przypadku Sienkiewicza wkład jest w całości polski, za osiągnięciami Marii Curie stoi wyłącznie Francja, polski wkład równa się null. 2010/08/06 14:03:15
@No i te konie - może to specjalnie, żeby podkreślić nasz związek z tym zwierzęciem, hodowle arabów itd., sarmatyzm :)
No bo kto to widział, żeby tak często pokazywać zwierzątko będące podstawowym środkiem transportu przez niemal 950 z 1000 pokazanych lat historii. Wszak wszyscy wiemy, że kawalerię wymyśliła goebbelsowska propaganda. 2010/08/06 14:05:59
@wanila
"więcej kryteriów określających kto jest kim: język, zamieszkiwanie na określonym terytorium, poczucie przynależności kulturowej" Idź powiedz Francuzom, że Asterix nie był Francuzem. 2010/08/06 14:07:38
O kurwości! Nie wierzę, że aż tak można zjebać takie cuś.
Najpierw przeczytałem komcie i próbowałem pod tym kontem wgapiać się w koniki i wszystkie te wyłapane gówniane szczegóły. I co? I chuj. To jest moim zdaniem nieistotne, bo ktoś kto nie zna historii polski a historię w ogóle pewnie w umiarkowanym stopniu, to przecież całą sekwencję do rozbiorów zrozumie jednoznacznie (to co jest dalej to chyba zupełnie nie do pojęcia przez jakiegokolwiek obcokrajowca poza Normanem Davisem): Był sobie kraj, którego mieszkańcy właściwie nic innego nie robili tylko napierdalali się ze wszystkimi sąsiadami. Czasem chlali. W końcu sąsiedzi się wkurwili i zakończyli to kozaczenie upierdliwego sąsiada i jego koniaków. Profit. 2010/08/06 14:07:44
@miasto
"zwierzątko będące podstawowym środkiem transportu przez niemal 950 z 1000 " Przecież w filmiku to zwierzątko jest podstawowym środkiem zapierdalania z szabelką. 2010/08/06 14:11:04
@Przecież w filmiku to zwierzątko jest podstawowym środkiem zapierdalania z szabelką.
No bo przecież myśmy z tą szabelką zapierdalali w czołgach ze stali Kruppa. Not. 2010/08/06 14:15:03
@czescjacek
"Przecież to ty wyskoczyłeś z emo "SKŁODOWSKA NIE BYŁA POLKĄ OMG" No toż mówię, że nie ogarniasz prostej dyskusji i nie odróżniasz płci od genderu. Oczywiście nigdzie nie napisałem, że nie była Polką (w sensie nie kwestionowałem jej narodowości), tylko że chwalenie się jej osiągnięciami przez Polskę jest niczym nieuprawnionym jumactwem. "Przecież nikt tak nie twierdzi" To ma lubić czy ma twierdzić? Bo ci się kryteria mnożą szybciej niż pałeczki okrężnicy. "czytanie ze zrozumieniem. " Przeczytaj, doktorku, dwa akapity wyżej i lecz się sam. 2010/08/06 14:17:27
@czescjacek
"Idź powiedz Francuzom, że Asterix nie był Francuzem." Czy dobrze mi się wydaje, że tobie się wydaje, że Asterix istniał naprawdę? To by cię w pewnym stopniu tłumaczyło... 2010/08/06 14:18:21
W II wojnie to Niemcy tez korzystali wiecej z koni (chociaz glownie pociagowo) niz czolgow, wiesz. Prawdziwa mechanizacje to mieli Amerykanie, nawet podzielili sie tymi ciezarowkami z Sowietami i nie tylko.
A Niemcy to naet chceili wymienic milion Zydow na 100,000 takich ciezarowek... 2010/08/06 14:26:05
@wanila
"Oczywiście nigdzie nie napisałem, że nie była Polką (w sensie nie kwestionowałem jej narodowości)" Nie no wybacz, nie sądziłem, że komuś się chce w takie kretyńskie rozróżnienia bawić. "chwalenie się jej osiągnięciami przez Polskę" To ty myślisz, że Polska istnieje niezależnie od swoich mieszkańców? "niczym nieuprawnionym" Przecież ci właśnie tłumaczę, że jedynym uprawnieniem dla chwalenia się czyimiś osiągnięciami przez przedstawicieli jakiegoś kraju jest fakt chwalenia się. "jumactwem" OMG teh drama wyczerpiemy cały curiezm. "To ma lubić czy ma twierdzić" Czytanie ze zrozumieniem się kłania, wybacz że użyłem słowa "lubić" trochę przenośnie, w przyszłości w rozmowach z prawicowymi ekstremistami postaram się każde słowo sprawdzić w słowniku. "Czy dobrze mi się wydaje, że tobie się wydaje, że Asterix istniał naprawdę?" Czy dobrze mi się wydaje, że tobie się wydaje, że Skłodowska funkcjonuje w kulturze jakoś zasadniczo inaczej niż Asterix? 2010/08/06 14:26:58
@No bo kto to widział, żeby tak często pokazywać zwierzątko
No właśnie, zwierzątko. Polska jednakoż jest człowiekiem. 2010/08/06 14:43:02
@czescjacek
"Przecież ci właśnie tłumaczę, że jedynym uprawnieniem dla chwalenia się czyimiś osiągnięciami przez przedstawicieli jakiegoś kraju jest fakt chwalenia się. " Przecież ci właśnie tłumaczę, że owszem, może się kraj chwalić ustami swoich przedstawicieli, ale warto, żeby miał jakieś podstawy do chwalenia się. Sam fakt urodzenia na danym terytorium to dość lipna podstawa. "Czytanie ze zrozumieniem się kłania, wybacz że użyłem słowa "lubić" trochę przenośnie, w przyszłości w rozmowach z prawicowymi ekstremistami postaram się każde słowo sprawdzić w słowniku. " "Lubić" znaczy "twierdzić", a rozróżnienie na "narodowość" i "obywatelstwo" jest kretyńskie. Nie wiem wprawdzie wciąż skąd pomysł prawicowej ekstremy (ci chyba pierwsi wołaliby "Curie jest nasza"), ale zanotowałem, gdybym miał w przyszłości prowadzić dyskusję z głąbami z lewej ekstremy. "Czy dobrze mi się wydaje, że tobie się wydaje, że Skłodowska funkcjonuje w kulturze jakoś zasadniczo inaczej niż Asterix?" To mówisz, że gdzie jest ten Uniwersytet im. Asterixa? Chociaż, czekaj, faktycznie, teraz przypominam sobie, jak za komuny jeszcze płaciłem takim brązowym banknotem z podobizną Asterixa w sklepie z komiksami przy ulicy Asterixa. Chociaż młody wtedy byłem, to może pamięć płata mi figle. 2010/08/06 14:53:57
@wanila
"warto, żeby miał jakieś podstawy do chwalenia się" Taką podstawą jest właśnie chwalenie się. Kiedy dużo osób kogoś lubi i poczuwa się do wspólnoty, to wtedy się chwali i to jest podstawa do dalszego lubienia, poczuwania się do wspólnoty i chwalenia się. "Sam fakt urodzenia na danym terytorium to dość lipna podstawa" No właśnie, za to dobrą podstawą jest lubienie. ""Lubić" znaczy "twierdzić"" Czytanie ze zrozumieniem się kłania. W zdaniu, w którym pierwszy raz się pojawiło lubienie: "Znaczenie ma, kto ją lubi" nie można zastąpić słowa "lubi" słowem "twierdzi". Można zastąpić je np. zwrotem "poczuwa się dumy z niej i wspólnoty z nią"; myślę, że to jasne dla każdego, kto nie jest prawicowym ekstremistą. "rozróżnienie na "narodowość" i "obywatelstwo" jest kretyńskie"" Nienie, kretyńskie jest rozróżnienie "można być dumnym z osób o tym samym obywatelstwie, ale nie z osób o tej samej narodowości", czy jak ty to tam widzisz. "To mówisz, że gdzie jest ten Uniwersytet im. Asterixa" Jejku, ale uważasz, że Skłodowska funkcjonuje w kulturze wyłącznie jako patronka uniwersytetów? Czy co właściwie chcesz powiedzieć? 2010/08/06 15:02:29
"No właśnie, zwierzątko. Polska jednakoż jest człowiekiem."
A mnie się zawsze wydawało, że krajem. 2010/08/06 15:26:05
@czescjacek
"Czy co właściwie chcesz powiedzieć?" Że funkcjonowanie w kulturze komiksowego wypierdka zasadniczo niczym nie różni się od funkcjonowania w kulturze podwójnej noblistki, oczywiście. Poza tym jednym punktem zbyt się różnimy, byśmy się dogadali, więc proponuję zakończyć ten bezsensowny ping-pong. 2010/08/06 15:48:59
@wanila
"Poza tym jednym punktem zbyt się różnimy" No nie wiem, chyba zgadzamy się w antypatii do Asteriksa. 2010/08/06 15:51:34
@A mnie się zawsze wydawało, że krajem.
#ludziektórymsięzawszewydawałożekrajem 2010/08/06 16:08:20
"Polska jest kobieta", poza tym hetalia.wikia.com/wiki/Feliks_%C5%81ukasiewicz
A z tymi ciezarowkami, to oni chcieli 10,000 za milion Zydow. A nie 100,000. 2010/08/06 16:19:51
@inzynier
Chciałeś powiedzieć: zrobił flejma. Ale to i tak nieprawda, bo wcale nie chciałem. A w ogóle, co to za flejm, jak wszyscy się zgadzają, że artefakt chujowy? 2010/08/06 16:35:23
To moze ktos mi w koncu wyjasni kim byl ow polski ninja na momencie 5:20?
A na tym VS screenie to powinni tam dac albo mlodego Stalina zamiast randomowego bolszewika, albo randomowego Polaka zamiast Zangiefa-Pilsudskiego. 2010/08/06 16:41:55
@mrw
"Kto zaklepał tę kupę?" Jak zwykle klient. Tu Polska Agencja Rozwoju. "Ale scenariusz?" Przypuszczam, że go nie było wogle. Platige w briefie dostał listę wydarzeń historycznych, które mają być i tyle. Bagin z ekipą tylko je połączył czasami bardziej czasami mniej zgrabnie. Dlatego "reżyseria: Tomasz Bagiński" nie produkcja czy scenariusz. 2010/08/06 16:58:24
Ten gostek, który twierdzi, że Asterix nie istnieje, niech mi powie, kto/co jest na tym obrazku: bookgalaxo.com/wp-content/uploads/2009/10/asterix.jpg :0
2010/08/06 17:16:11
@grzesiek
"kto/co jest na tym obrazku" Przeczuwając, że zamierzasz mnie zdzielić w łeb ontologicznym kafarem, mimo wszystko odpowiem na twoje pytanie. Chuj. 2010/08/06 17:43:02
Bagiński zachwyca naszą historią w 8 minut
film.wp.pl/idGallery,6571,idPhoto,232096,galeria.html polski pawilon z całą esencją naszego narodu. 2010/08/06 17:48:01
8 min. powstawało rok. Bagiński: To reklama naszej historii
www.tvn24.pl/0,1656438,0,1,8-min-powstawalo-rok-baginski-to-reklama-naszej-historii,wiadomosc.html I zdradza, że film ma duże szanse na premierę w internecie, a w 3D także w polskich kinach. - Od czasu konsultacji z prof. Samsonowiczem do zakończenia prac nad tymi 8. minutami filmu, minął rok - zdradza w TVN24 reżyser. - Są tam między innymi ogromne masowe sceny, w których na ekranie znajduje się nawet ponad 10 tys. postaci - wyjaśnia. co. 2010/08/06 17:52:14
@over9000
"film.wp.pl/idGallery,6571,idPhoto,232096,galeria.html" AAAAAAAAaaaa dobrze że mam Adbloka. Jak to jest, że normalnych ludzi z reguły nie można trafnie ocenić po wyglądzie, a artystów -- jak najbardziej. 2010/08/06 17:58:18
@over9000
"Opowiedzieć historię Polski w 8 min. to zadanie ekwilibrystyczne. [...] samych scen jest bez liku, bo z powodu skompresowania setek lat historii w kilka minut nagrania, film przypomina seans stroboskopowy." Ekwilibrystyczne, pshaw! Wystarczyło przez 8 minut pokazać KRZYŻ w różnych ujęciach i zmieniających się okolicznościach przyrody, a na koniec pierdolnąć napis, ten o wielorybie i nietoperzu czy jak to szło (courtesy of sheik.yerbouti) 2010/08/06 18:20:12
@myself
"Wystarczyło przez 8 minut pokazać KRZYŻ w różnych ujęciach i zmieniających się okolicznościach przyrody" On second thought, przecież tak właśnie zrobiono... 2010/08/06 18:27:46
@: Chciałeś powiedzieć: zrobił flejma
Wiem co chciałem. Dolnej połowy komci nie przeczytałem, bo pierdolenie zasadzone na odkryciu różnic pomiędzy narodem a państwem mnie nudzi. 2010/08/06 18:31:57
@inzynier
"pierdolenie zasadzone na odkryciu różnic pomiędzy narodem a państwem mnie nudzi." Ogromnie mi przykro, że poczuł się Pan znudzony. Podać coś jeszcze, czy już Pan wychodzi? 2010/08/06 20:49:58
2010/08/06 22:07:30
Lol, miałem identyczne skojarzenie, ale tu chodzi o z gęby na filmie.
2010/08/06 23:26:03
@mrw
Tak bajdełej, skoro chciałeś pokazać, że Polak zawsze zjebie, to mogłeś podlinkować to: www.youtube.com/watch?v=EEPryVpXCps :0 2010/08/06 23:28:16
@praptak
Piksele. To zawsze są piksele. A teraz popatrz na zdjęcie Twojej Starej Marie Curie i co tam jest? 2010/08/06 23:35:15
Ten filmik był nudny i mało pomysłowy, a dla kogoś słabo lub wcale orientującego się w historii Polski na dodatek niezrozumiały i chaotyczny.
2010/08/07 00:09:31
@wanila.ajs
"Czy dobrze mi się wydaje, że tobie się wydaje, że Asterix istniał naprawdę? To by cię w pewnym stopniu tłumaczyło..." Nawet jak sobie podstawisz Wercyngetoryksa to na jedno wyjdzie. 2010/08/07 01:40:14
A przy okazji bitwy z krzyżakami (tej sprzed 3 tygodni z grunwaldu, nie tej sprzed 3 dni z krakowskiego przedmieścia) w tokfm był siakiś (chyba) historyk, co mówił, że z podręczników historii najlepiej byłoby opuścić wszystkie bitwy i skupić się na czymś sensowniejszym. mądrze mówił.
2010/08/07 09:47:50
@gwozdziu
"opuścić wszystkie bitwy i skupić się na czymś sensowniejszym" No ba! Mnie niedawno uderzyło, że nie wiem, co właściwie znaczą takie hasła, jak np. "Chrobry zajął Grody Czerwieńskie". Jak to w praktyce wyglądało? Wprowadził swoją administrację? Czy tylko że mu płacili podatki? Jak właściwie mogła wyglądać administracja państwowa Chrobrego? Jakim językiem mówił Chrobry? Jakim językiem mówili mieszkańcy? Itede. 2010/08/07 12:10:37
@gwozdziu
"opuścić wszystkie bitwy i skupić się na czymś sensowniejszym" To by przeciętny podręcznik do historii maił max 40 stron. Chyba, że wsadziliby duże obrazki. 2010/08/07 12:27:45
@misia
"To by przeciętny podręcznik do historii maił max 40 stron" To żart? 2010/08/08 11:21:45
Czy ktoś już w tym flejmie wspomniał, że dowcip z nazwą firmy "Płacisz Imasz" jest śmieszny?
2010/08/08 11:49:45
@Czy ktoś już w tym flejmie wspomniał, że dowcip z nazwą firmy "Płacisz Imasz" jest śmieszny?
To "WILQ". 2010/08/08 14:05:54
@misiael1
To ja Ci może wytłumaczę: nie chodzi o to, żeby tylko wywalić, ale też wstawić. |
|